Beneficiile campaniei SEO in completarea campaniei Google AdWords

In Romania, motorul de cautare Google este lider detasat in raport cu concurenta. Orice om de business care detine un site, isi doreste sa obtine o vizibilitate cat mai mare si cat mai rapida in primele rezultate Google. Este bine cunoscut faptul ca, pentru conversii, campaniile Google AdWords sunt cele mai potrivite. Acestea targheteaza cel mai bine la nivelul unui magazin online sau site de produse, insa sunt utile si pentru trafic, la nivelul site-urilor de prezentare sau de articole.

Rezultate campanie Google AdWords vs. Rezultate campanie SEO

Daca o campanie Google AdWords te ajuta sa obtii conversii si trafic (in functie de interese si tip de site) imediat si pentru perioada de timp dorita, o campanie SEO iti ofera rezultate de durata, obtinute, nu imediat, ci in timp, dupa lungi actiuni realizate on si off site. Desi rezultatele apar dupa o anumita perioada de timp in cazul campaniilor de tip SEO, avantajul desfasurarii unei astfel de campanii, in completarea celei de Google AdWords este urmatorul: site-ul tau este peste tot, in prima pagina Google, ceea ce il face cunoscut si vizitat.

Promovarea prin Google AdWords are dezavantajul ca vizibilitatea anunturilor poate fi limitata in cazul in care nu ai buget suficient pentru a acoperi toate cautarile, insa vizibilitatea site-ului poate fi crescuta printr-o promovare organica in motoarele de cautare (SEO). Prin Google AdWords esti prezent in prima pagina de rezultate Google atat timp cat bugetul iti permite. Atunci cand nu mai investesti in campaniile platite Google, trebuie sa te asiguri ca prin promovarea SEO ca site-ul tau ramane in prima pagina.

In cazul campaniilor AdWords platesti Google sa te plaseze acolo unde vrei atunci cand vrei; in cazul SEO il convingi pe Google sa te plaseze, gratis (natural), cat mai sus, pentru cat mai multe expresii cheie. Exista si cateva motive pentru care este bine ca un site sa fie pozitionat in rezultatele naturale: este singurul canal care iti ofera rezultate chiar si dupa ce procesul de optimizare s-a incheiat; pe termen lung, costul per conversie din campaniile SEO este mult mai redus decat in cazul campaniilor de link-uri sponsorizate sau a altor canale de promovare on si off line.

Asigura-te ca ai o promovare completa

Nu este indicat sa te limitezi doar la campania Google Adwords, nici in situatia in care obtii conversiile dorite. De ce? Pentru ca o promovare SEO (organica) iti imbunatateste vizibilitatea si expunerea online, pe termen lung. Prin SEO obtii credibilitate si sanse de a te mentine pe o anumita pozitie fruntasa mult timp.

Esti primul pe o anumita expresie cheie importanta din campania Google AdWords? Afla ca, daca esti primul si din rezultatele naturale, organice (SEO), iti dublezi sansele de trafic si conversie.

Pe termen lung SEO genereaza o rentabilitate mai buna a investitiei. O campanie SEO, desfasurata in completarea unei campanii AdWords, iti aduce avantaje multiple, concretizate in profit. SEO este si va ramane unul dintre cele mai importante instrumente de marketing online utilizate la nivel global. SEO si Adwords sunt canale diferite insa complementare! Impreuna genereaza un ROI pozitiv pentru orice business online.